Vložte hodnotu
  • Netherlands
    • Dutch
    • English
  • United Kingdom
    • English
Zpět

Připravte se na revoluci, kterou v oblasti logistiky přinese umělá inteligence

Vliv umělé inteligence se šíří po celém dodavatelském řetězci a začíná působit zásadní převrat v oblasti logistiky. Proč všechen ten rozruch? Co může umělá inteligence přinést vašemu vozovému parku a jaké kroky můžete podniknout s cílem připojit se k revoluci, kterou v oblasti logistiky přinese umělá inteligence?

Co je umělá inteligence?

„Umělá inteligence je oblast informatiky, která vytváří inteligentní stroje, jenž fungují a reagují jako lidé. Mezi činnosti počítačů s umělou inteligencí spadá například rozpoznávání řeči, učení, plánování a řešení problémů“. (zdroj: Techopedia)

Umělá inteligence a logistika

Umělá inteligence již hraje v dodavatelském řetězci významnou roli. Umělá inteligence ovlivňuje běžné logistické postupy tím, že mění způsob přepravy zboží po celém světě, ať už pomocí prediktivní analýzy, dat velkého objemu, robotiky nebo autonomních vozidel. Mezi oblasti, ve kterých umělá inteligence způsobuje revoluci v logistice, patří:

  • Prognózy a plánování

Umělá inteligence spolu se silou dat velkého objemu může výrazně zlepšit transparentnost a efektivitu, s jakou vedoucí logistiky předpovídají poptávku a plánují kapacitu, což jim umožňuje iniciativnější přidělování zdrojů. Díky umělé inteligenci, která analyzuje historická a současná data a vytváří prediktivní data, mohou vedoucí použít shromážděné informace k předvídání požadavků na počet návěsů a poslat tyto návěsy na místa, kde jsou nejvíce zapotřebí. Důsledkem jsou nižší provozní náklady. Kromě toho může umělá inteligence posoudit situaci v oblasti zdrojů a doporučit jejich přidělení mnohem rychleji, než lidští pracovníci. (zdroj: Cerasis)

Zajímavým případem je společnost UPS, která použila data umělé inteligence k plánování trasy vozidel. Vyšlo najevo, že 10 % zatáček je většinou doleva. Tím, že tato společnost odstranila zatáčky doleva z pravé strany vozovky, ročně ušetřila asi 38 milionů litrů paliva a doručila dalších 350 000 zásilek.  Toho dosáhli i přesto, že řidiči byli vysíláni na delší trasy. (zdroj: TheConversation)

  • Skladování a robotika

Pomocí umělé inteligence roboti ve stále větším měřítku nahrazují při hledání, sledování a přesouvání zásob ve skladech lidi Například společnost Ocado ve Velké Británii vyvinula propracované řešení robotizovaného skladu pro řetězce supermarketů. Automatizované distribuční centrum této společnosti v Andoveru poblíž Londýna využívá stovky robotů k ukládání a sbírání potravinářského a smíšeného zboží podél hliníkové mřížky neboli „úlu“, přičemž lidští zaměstnanci stojí v pozadí. (zdroj: The Verge) Společnost Ocado zkrátila průměrnou dobu vyřizování objednávek ze dvou hodin ve starém skladu na pět až 15 minut v novém skladu. (zdroj: AJOT)

  • Efektivita provozu a zákaznické služby

Umělá inteligence může vytvářet cenné informace o pohybu zboží v dodavatelském řetězci s cílem výrazně zvýšit efektivitu provozu. Tyto poznatky pomáhají organizacím snižovat zásoby a provozní náklady a rychleji reagovat na zákazníky a poskytovat zákaznické služby s vyšším standardem.

Mezi příklady technologií založených na umělé inteligenci, které mohou zlepšit provoz a jsou uvedené ve zprávě „Artificial Intelligence in Logistics“ (Umělá inteligence v logistice), kterou vypracovaly společnosti DHL a IBM, patří inteligentní robotický třídič, který rychle třídí dopisy, balíky a dodávky na palety, a robot, který provádí vizuální kontrolu zboží pomocí speciálních kamer s cílem zjistit jakékoli poškození a požadované opravy.

Umělá inteligence v logistice dnes

Analytici společnosti Cerasis uvádí, že dochází k nárůstu počtu řešení pro logistiku a dodavatelský řetězec založených na umělé inteligenci. Tato technologie je v současnosti k dispozici a může v porovnání se stávající nízkou úrovní dnes výrazně zlepšit kvalitu dat.  Nyní představuje překážku nedostatek lidí se správnými dovednostmi používat a využívat tuto zajímavou novou technologii.  To se však pravděpodobně změní, protože podle společnosti Salient, jež se zaměřuje na technologická řešení, 64 % vedoucích pracovníků v rámci dodavatelského řetězce považuje analýzu dat za nejvyšší prioritu svých organizací.

Jak se připojit k revoluci, kterou v oblasti logistiky přinese umělá inteligence

Chcete-li se připojit k revoluci, kterou v oblasti logistiky přinese umělá inteligence, můžete učinit několik kroků.

Stephanie Krishnan, ředitelka výzkumu v analytické společnosti IDC, navrhuje tři způsoby, jak začít používat umělou inteligenci.

  1. Používejte aplikace, které mají obchodní pravidla pro zpracování dat, jež se však nemusí zakládat výhradně na umělé inteligenci. Pokud se například objednávka shoduje s dodacím listem a fakturou, automatizujte postup a zajistěte provedení platby ve lhůtě stanovené ve smlouvách.
  2. Používejte umělou inteligenci pro konkrétní postupy, jako jsou požadavky na zákaznické služby, u nichž chatovací roboti mohou snížit počet chyb.
  3. Začleňte umělou inteligenci do stávajících obecných systémů, jako je plánování podnikových zdrojů nebo systémy vyřizování objednávek.

(zdroj: TechWireAsia)

Pokud nechcete budovat interní tým specialistů na umělou inteligenci, můžete si pořídit stávající řešení umělé inteligence od poskytovatelů, jako jsou společnosti Transmetrics a ClearMetal. (zdroj: Cerasis)

 

Pronájem návěsů TIP ve světě logistiky, který řídí umělá inteligence

Hlavním oborem činnosti společnosti TIP Trailer Services je poskytovat návěsy k pronájmu nebo na operativní leasing, což může pomoci zvýšit flexibilitu vozových parků zákazníků tak, aby  v oblasti logistiky řízené umělou inteligencí a oblasti dodavatelského řetězce zvládali nové příležitosti.

Společnost TIP má v nabídce zhruba 70 000 jednotek. Nabízíme pronájem návěsů i pro krátkodobé potřeby. Součástí jsou služby údržby v našich servisech a nadnárodní silniční asistenční služby v rámci naší celoevropské sítě, jež jsou v provozu 24 hodin denně, 7 dní v týdnu. Zákazníci si mohou rovněž vzít návěsy na operativní leasing s flexibilním financováním, včetně dlouhodobého leasingu a prodeje a zpětného leasingu. Kromě toho u nás mají zákazníci také možnost pronájmu nebo dlouhodobého pronájmu elektrických lehkých užitkových vozidel a některých nákladních vozidel. 

Chcete-li získat další informace o tom, jak díky společnosti TIP můžete dosáhnout větší flexibility prostřednictvím pronájmu návěsů a jak se stát součástí revoluce, kterou v oblasti logistiky přinese umělá inteligence, neváhejte nás kontaktovat.

                               

2019/10/04

Sdílet tento zpravodajský článek

      

" Společnosti TIP a PEMA spojují síly. PEMA je teď součástí ..."

Společnosti TIP a PEMA spojují síly. PEMA je teď součástí skupiny TIP

2019/12/02

"Co byste řekli na 1 200 mechaniků a fixní náklady na údržbu ..."

Co byste řekli na 1 200 mechaniků a fixní náklady na údržbu vašich návěsů?

2019/11/25

"Jaké jsou novinky u sdílení návěsů?"

Jaké jsou novinky u sdílení návěsů?

2019/11/18