vozového parku nábor nových řidičů výzvou. Stejně obtížné je však udržet si řidiče, kteří jsou u vás již zaměstnaní. V článku publikovaném v Transport Info o řízení vozových parků uvedl Vincent Gauthier, generální ředitel společnosti Gauthier Transports: „Naši řidiči jsou našimi klíčovými prodejci“. Pokud k našim stávajícím řidičům připojíme podobně vysokou hodnotu, děláme dost proto, abychom si je udrželi? A pokud ne, jaké jsou naše strategie pro jejich udržení?
Zapojení zaměstnanců je klíčem
„Zapojení zaměstnanců“ je klíčem k udržení řidiče. Podle výzkumu dochází během prvních 45 dnů zaměstnanosti k až 20% fluktuaci. Pokud práce nebo vozový park neodpovídá očekáváním, které organizace při náboru stanovila, je pravděpodobné, že řidič půjde svůj talent nabídnout jinam.
Pokud jste naopak své řidiče zapojili, s větší pravděpodobností zůstanou s vámi, budou řídit bezpečněji a budou silnými zastánci vašeho podniku. Podle výzkumu společnosti Gallup a Gartner mají organizace, které dokáží dobře spolupracovat se svými zaměstnanci, o 37 % méně absencí, o 65 % nižší fluktuaci zaměstnanců a o 30 % vyšší hodnocení spokojenosti zákazníků než ty, které to nedovedou. (zdroj: Irish Times)
Strategie zapojení
Zde je několik nápadů na strategie zapojení.
V boji proti problému týkajícího se nových zaměstnanců, kteří opouštějí své pracovní místo předčasně, by společnosti měly nabízet alespoň jednoletý náborový program, který se zaměřuje na tři klíčové oblasti: organizační, technickou a společenskou. Pomocí tohoto integrovaného přístupu můžete zaměstnance povzbudit v tom, aby ve vaší organizaci zůstali a dařilo se jim. (zdroj: HBR)
Náborový program by měl zahrnovat:
V rámci iniciativ směřovaných na zapojení zaměstnanců by měl být vytvořem program pro uznání svých řidičů a funguvat kultura „řidič na prvním místě“. Tato kultura by měla prokazovat, že společnost oceňuje a podporuje řidiče, jejich role a problémy a při řešení problémů podporuje spolupráci mezi zaměstnanci.
Uznáním může být prosté poděkování řidičům za dobře odvedenou práci až po propracovanější formy uznání. Příklady evropských společností, které přijaly takový přístup k uznávání řidičů, jsou např.:
Budování vztahů v průběhu prvního roku může novým řidičům pomoci cítit se sebevědoměji a méně izolovaně. Ron Carucci, odborník na zapojení zaměstnanců, doporučuje, aby se noví zaměstnanci setkali se svým manažerem a identifikovali pár lidí, k jejichž úspěchu přispějí a naopak. Pak by si měli noví zaměstnanci v průběhu prvního roku naplánovat setkání s každým z nich, aby jim pomohli organizaci lépe poznat. (zdroj: HBR)
Transport Duval opět podniká zajímavé aktivity. Věří v budování vztahů a má smysl pro komunitu prostřednictvím společenských aktivit. Generální ředitel Sébastien Duval si myslí, že dříve, než začnete najímat nové zaměstnance, je lepší udržet si ty stávající tím, že vytvoříte příznivou atmosféru a dobré podmínky. Říká: „Už jsme si zvykli mezi sebou mluvit. To znamená, že nás zajímá více lidská bytost než stroj. Je běžné, že pořádáme dny nebo večery, kdy se scházíme na motokárách nebo při jiných akcích ve skupině. “ (zdroj: Transportissimo)
TIP a zapojení pro udržení řidiče
Pro více informací o tom, jak může společnost TIP Trailer Services vašemu vozovému parku pomoci s řešením nedostatku řidičů, nás prosím kontaktujte.
Odkaz na fotku
https://www.mercedes-benz-trucks.com/en_GB/models/new-actros.html
Titulek
Obrázek kabiny se svolením Mercedes Actros
2019/08/01
Jednoduše vyplňte pole níže, abyste dostávali důležité novinky a informace od TIP